sâmbătă, 5 august 2017

Recenzie Lucian Dragos-Bogdan "Panza de paianjen"


Autor:Lucian Dragos-Bogdan
Colectia:Thriller&Mystery
Categoria:Roman politist,Roman romanesc
An aparitie:Noiembrie 2014
Pagini:237


Descriere:

 - E frumos, intr-adevar! Sa stai vreo doua saptamani, sa te incarci... Sa scrii un roman.
Fata chicoti.
- Nu cred ca e cadrul potrivit pentru un roman politist.
Curtea interioara era inconjurata de un culoar marginit intr-o parte de ziduri, iar in partea dinspre curte de coloane. Cei doi incepura sa se plimbe pe sub arcadele care legau zidul de stalpi. In dreapta lor, lespezi mari, dreptunghiulare, acopereau mormintele unor calugari.
- Eu cred ca ar merge perfect. Un criminal aflat intre aceste ziduri, omorand calugari si turisti deopotriva..."


Recenzie: 


Nici nu stiu cu, ce sa incep…am fost lasata fara cuvinte de la inceput pana la final.
Daca, inceputul romanului a fost lent, fiind prezentate locurile, personajele, actiunea s-a accelerat din capitolul 3.

Cum am spus si aseara, am incercat sa gasesc termeni de comparatie cu alti autori, si am ajuns la Agatha Christie, care te tine in suspans si “incurca lucrurile” pana la final cand iti da o solutie super simpla, dar care nu ti-ar fi trecut prin cap, asa si aici finalul a fost senzational eram “what what cum asa nu cred” si bineinteles, Rodica Ojog Brasoveanu care iti descrie totul in amanunt dar, nu te plicitsesti, ci vezi mai bine lucrurile, ti le pune pe tava.

Nu stiu, cum s-a intamplat, de nu am citit pana acum 2 zile ceva de la acest autor .Romanele de acest gen imi plac foarte, foarte mult de aceea pot spune “da am gasit un roman foarte bine scris si gandit” ,chiar ma bucur ca l-am “descoperit” pe domnul Lucian Dragos Bodgan.
Nu am crezut ca un roman cu mister si crime poate avea atat umor, dar totusi sa nu strice, ci din contra sa il faca si mai incitant.Am ras cu lacrimi la unele faze, o sa inserez mai jos sa vedeti si voi,  iar dupa 3-4 pagini eram ingrozita sa aflu cine a mai murit..o trecere foarte fina, abia simtita intre umor si omor.





Cum credeti voi ca, se incepe o conventie de crime&mistery?Sa va spun eu..prin crime da, da, nu povesti si mor, 1,2 ,3 ,ce fac scriitorii nostri cand vad cum mor pe capete colegii?


Ce ati face voi daca ati fi in locul lor?Cum ati descalci aceasta serie de evenimente neplacute?
Nu m-am pus niciodata in locul personajelor, dar aici am facut-o si inca cum, incercam cu fiecare capitol sa imi dau seama, iar cum “gaseam faptasul”,  bummm autorul schimba foaia, m-a tinut in priza de la inceput pana la ultima pagina.

Personajele sunt numeroase, dar sunt atat de bine prezentate si descrise incat nu ai cum sa le incurci ,firea lor diferita, stilurile de a scrie ..la fiecare inceput de capitol este cate o poveste scrisa pana si acelea sunt incitante, chiar daca nu toate au, un final pur si simplu, autorul te las sa iti imaginezi un final singur, eu asta am si facut.
As mai avea multe de spus, dar tare imi e ca nu ma mai opresc din scris, si as dori sa aflati voi singuri ce se intampla pana la final si cum este elucidata seria de crime.


 Ii multumesc autorului pentru exemplarul oferit!

Deasemenea ii multumesc pentru acest minunat roman, care m-a acaparat total!Ma inclin maestre.
                              


                                        Romanul a primit de la mine:
                                 Pe domnul Lucian Dragos-Bogdan il gasiti aici!

3 comentarii:

Să o cunoaștem mai bine pe autoarea cărții "Dincolo de cuvinte"

                                              Dincolo de cuvinte                                                                     ...