miercuri, 5 iulie 2017

Interviu cu autoarea Anita Aldea

 

Dragilor, va invit alaturi de mine, pentru a o cunoaste mai bine pe autoarea Anita Aldea .



1.      Ce consideri că trebuie să știm despre tine?

 Sunt o persoană calmă și tăcută. Prefer să ascult, să observ. Îmi place tot ce e autentic dar sunt totodată și o visătoare. Sunt idealistă, câteodată naivă, devotată și perseverentă. Iubesc marea, toamna, câmpurile de lavandă. Sunt o fire sensibilă, concentrată pe emoții. 

 


2.      O calitate și un defect care te reprezintă? 
Sunt analitică și nerăbdătoare. 
 

        
         3.        De cât timp scrii? Și ce te inspiră

 Scriu din liceu, de aproximativ 15 ani. E un proces terapeutic pentru mine. Îmi place să mă regăsesc și să mă transpun în cuvinte.Prima carte am publicat-o în 2014. 
 Ce mă inspiră? Iubirea. Moartea. Lumea mea internă. Frica, nesiguranța, vinovăția, regretul... emoțiile în general. Mai ales cele mai puțin plăcute. 


         4.     Ce te-a inspirat să alegi numele cărții/cărților? 

Titlul primei cărți, "te dau lumii", a venit pur și simplu. E foarte reprezentativ pentru procesul de a scoate la lumină câteva părți ascunse din mine. 
 Pentru a doua carte lucrurile au stat total diferit. A fost un chin. A durat mai multe săptămâni în care am încercat câteva zeci de variante. Într-un final am ales un vers dintr-un poem, "sunt locuri în noi" și am știut atunci că procesul s-a încheiat și că acest vers are suficient spațiu pentru a cuprinde toată cartea. 



5.     Dacă ai putea schimba ceva la una din cărțile tale ai face-o? Sau ești  mulțumită de ce a ieșit? 

Când recitesc ce am scris, mereu există o tendință de a îmbunătăți, însă învăț să accept lucrurile așa cum sunt. Am avut ceva probleme cu a doua carte, a ajuns la tipar cu ceva greșeli, dar e okay, greșelile fac parte din viață. Dacă o voi reedita într-o zi, atunci aș corecta greșelile, dar în rest nu, n-aș schimba nimic.  



6.      Îți iei timp să scrii sau o faci pe ultima sută de metri?

Scriu când simt nevoia să scriu. Sunt poeme/texte care se conturează în câteva minute, și sunt care ajung la forma lor finală după câteva săptămâni, poate chiar luni.


7.     De ce ai ales această "meserie" de scriitor și nu altceva?

Nu sunt scriitor. 
Scrisul ține de sfera personală a vieții mele. 
În partea profesională sunt consilier vocațional de 6 ani și îmi place tare mult ce fac. 



8.     Ce ne poți spune despre următoarea ta carte?

Nu știu dacă ea va exista.Nu îmi propun să scriu, nu am planuri. Vedem ce va veni.



9.    O carte ce te-a emoționat până la lacrimi? Dar una care ți-a displăcut?

Anna Gavalda - O iubeam. 
 Nu am citit nicio carte care mi-a displăcut. Dacă după primele pagini nu mă prinde într-un fel de vrajă, nu o pot citi. Mă gândesc atunci că poate nu i-a venit încă timpul.
 



      10.    Ce sfat/sfaturi ai pentru cei la început de drum? 
   
Nu sunt eu în măsură să dau sfaturi, am să las treaba asta experților. :)  













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Să o cunoaștem mai bine pe autoarea cărții "Dincolo de cuvinte"

                                              Dincolo de cuvinte                                                                     ...